בלוג

10 טיפים של אדריכלים לעיצוב המשרד שלכם

בין אם נסכים להודות בזה ובין אם לאו, בשגרת העבודה של העולם המערבי אנו מבלים יותר שעות במשרד מאשר בבית. אנחנו רואים את העובדים, המנהלים והקולגות שלנו, וגם את הכיסא, השולחן והמחשב במשך שעות רבות בכל יום. לכן, עיצוב המשרד הופך לחשוב במיוחד, בין אם אתם עוברים למשרד חדש ומעצבים מאפס, ובין אם אתם רוצים לשדרג את המשרד הקיים. במאמר שלפניכם נדון ב-10 טיפים של אדריכלים לעיצוב המשרד שלכם.

טיפ ראשון – תמונות
תמונות למשרד הינם תחום בפני עצמו, יש תמונות גדולות למשרדים, תמונות זכוכית, תמונות למשרד שצילמתם בעצמכם (תלוי בכם), תמונות יוקרה ועוד. לתמונות ישנה השלכה חשובה במיוחד על סביבת העבודה, כיוון שהן משפיעות בצורה ישירה על האווירה ומצב הרוח של המשרד.

טיפ שני – עציצים וצמחים
נכון, עציצים וצמחיה דורשים השקיה וטיפול על בסיס יומי או שבועי כתלות בסוג הצמח, אך אדריכלים רבים בוחרים להשתמש בהם בגלל האווירה שהם משרים על העובדים במשרד.

טיפ שלישי – עיצוב פנים של המשרד
אדריכלים רבים אינם עוסקים בהכרח בעיצוב חיצוני של מבנים, אלא גם בעיצוב פנים. הם מתכננים חללים חדשים או מעצבים מחדש חללים קיימים, מכל הבחינות, הריהוט והחפצים, ובסגנונות שונים כמו מודרני, פנג שווי, ועוד. לכן, שקלו להתייעץ עם משרד אדריכלים מקצועי או לכל הפחות להציץ במספר קטלוגים שונים.

טיפ רביעי – אופי העיצוב
נסו להתאים את אופי העיצוב והקו העיצובי לאופי המשרד. כך למשל, עיצוב של משרד עורכי דין או רואי חשבון שונה בתכלית מעיצוב של חברת הייטק.

טיפ חמישי – הריהוט
לריהוט שתבחרו יש שתי מטרות. בראש ובראשונה, נוחות השימוש בו לאורך זמן. המטרה השנייה הינה עיצובית – נסו להתאים את הריהוט לקו הכללי של המשרד.

טיפ שישי – התאורה
אין ספק שלתאורה, בכל חלל ובמיוחד במשרד, יש חשיבות רבה מאוד על האווירה הנוצרת. חשבו מראש מה אתם רוצים, האם תאורה טבעית או תאורת לד, ובאיזה אופן אתם רוצים אותה.
טיפ שביעי – חדר האוכל
חלק חשוב במיוחד. לאוכל יש תפקיד מרכזי בחיינו, וחדר האוכל הינו גם מקום שנהנים בו מהאוכל וגם מקום מפגש חברתי לכלל העובדים. עצבו אותו באופן נוח שיאפשר לעובדים ולעצמכם להרגיש בבית.

טיפ שמיני – ארונות ומקומות אחסון
אמנם אנו חיים בסביבה טכנולוגית והמון מידע מאוחסן במחשבים, אך מקום אחסון הינו חלק הכרחי ביותר בכל משרד. לכן, כשאתם מתכננים את עיצוב המשרד בעת הליך שדרוג, קחו בחשבון מראש את הצורך בשטח אחסון.

טיפ תשיעי – חדר הישיבות
בין אם לצורך שימוש פנים-משרדי ובין אם לאירוח קולגות ולקוחות, חדר הישיבות צריך להיות מרשים ורציני אך גם להיות פונקציונלי ונוח.

טיפ עשירי ואחרון – תחושה של בית
בסופו של דבר, המשרד הינו מקום שצריך להרגיש נוח לכולנו. טרם העיצוב, חשבו מהו בית בעבורכם ובעבור העובדים, ונסו ללכת עם המחשבה הזו לאורך הדרך בשביל להגיע לתוצאה הרצויה.